Rabu, 27 April 2011

Melalui hari-hari opss diet


Pic sebelum bermula oppss diet .....

Patutnya semalam aku patut kurangkan meal .....displin makan yang amat buruk antara faktor penyebab keobesan aku ini dan aku memberi alasan...."papalah yang buatkan mama bulat macam ni...ha ha ha yelah masa sebelum bersalin beratku cuma 45kg sekarang meningkat berkgkgkg. Bila naik atas scale weight ohhhh mom help me ....rasa tak nak tgok di mana jarum scale berhenti. 

Patut aku yang ketinggian 5'4" ni bukanlah too petite bagi rakyat Malaysiana namun bila sudah masuk kategori chomel terus ex-college mate guys mengelarkan aku bongsai .......ada pula, "sally ..why u look like an autie"...huwaaa.....sad.

Week-up .....dalam week-up still nak mengadap 2/3 meal satu hari entahlah tak tahu nak cakap kenapa dan mengapa aku punya selera tidak pernah berkurang dari dulu....dulu ok la metabolisma tinggi makan banyak mana pon ok.

Back to semalam punya story, morning sebagaimana selalu opis aku yang sentiasa happening dengan food ada penaja breakfast iaitu ofismate ...ubi kayu rebus, lepas ubi, sambal tumis, kelapa. Apalagi perut mmg dah rock & roll mengadaplah ..tak ingat......konon makan ubi oklah. Tengahari...tetiba marketing site annouce ada  food testing lunch for the new stall....nasi hujan panas...kambing bagai....sebagai menghormati opps dietku aku hanya mengambil sedikit saja nasi & kambing.....ttp lepas makan saja terus aku rasa nafasku mula berbunyi........ciksally org asma mana boleh makan kambenggggg.........

3 ulasan:

  1. rasanya tak semua org ashma xleh makan kambing... saya makan.. ok ja..

    BalasPadam
  2. ye ker mmg kuat la antibody awat saya kena terus tangkap ....

    BalasPadam